Ydelser

Ydelser og kompetencer

Ydelser, kompetencer, og produkter er hjørnestenene i vores forretning. Herunder er en liste over nogle af de mest gængse ydelser, men vi laver også mange andre ting, og der er en god chance for at vi har arbejdet med en løsning som lige netop I kan bruge. Der kommer også løbende nye løsninger og projekter til. Ring for at høre nærmere: 2026 1188.
null

Cloud løsninger

Hvor meget eller hvor lidt bør man bruge Cloud? Det kan være svært at gennemskue hvad Cloud helt præcist kan gøre for ens firma (og bundlinje), ikke mindst fordi det er en platform under konstant udvikling. Nogle firmaer hopper i med begge ben, andre holder sig langt væk. De fleste lander i øjeblikket på en mellemting hvor nogle ting holdes on-prem (lokalt) og andre køres i skyen, men præcis hvilket mix er “den rette” afhænger i meget høj grad af ens specifikke forretningsområde. Der er ingen “one size fits all” strategi.

De fleste kan forstå Office 365. Også det, at der er muligt at køre virtuelle maskiner op i skyen, er forholdsvis håndgribeligt. Men fra den basisforståelse kan der være langt til en sammenhængende Cloud strategi som giver en god mavefornemmelse.

Der er jo flere Cloud udbydere, men af forskellige årsager vælger vi at fokusere hovedsageligt på Microsoft’s Azure, som vi har været med i siden den spæde start.

Vi kan orientere og vejlede om hvad kunne være en fornuftig vej frem for netop jeres firma.

null

IT Support

Brugerne af selv de bedste IT systemer har brug for support ind imellem, og så skal det gerne gå stærkt. Vi står klar til at assistere med kort varsel enten telefonisk, via fjernsupport, eller ved at komme ud til jer on-prem.
Nogle kunder ønsker også at vi er fast on-site i et bestemt tidsrum hver uge.

En af fordelene ved at være et forholdsvis lille selskab er, at vi er meget fleksible – fortæl hvad I ønsker, så kan vi nok finde ud af noget.

null

IT Sikkerhed

Sikkerhed er højt oppe på alle IT prioritetslister i disse dage. Det har vi haft som hovedfokus i mange år. Det omfatter rigtigt mange aspekter, så som fysisk sikkerhed (adgang til systemerne), hardware firewalls / routere, brugerrettigheder, antivirus, e-mail scanning, WiFi sikring, VPN, Intrusion detection and prevention, Advanced Persistent Threat detection, slutbruger awareness (bevidsthed om IT sikkerhed) osv. osv.

Foruden de gængse redskaber er vi også glade for Cisco’s Firepower løsning, som screener alle Internet kilder og destinationer som jeres systemer forsøger at kommunikere med.

null

Konsultation / sparring

Vi har mange års erfaring og en stor berøringsflade til virksomheder i meget forskelligartede brancher (og med mange forskellige Cloud strategier). Vi står klar ved telefonerne til at drøfte netop jeres situation, og vi kommer også meget gerne forbi for en uforpligtende snak om jeres IT situation og ønsker.

Design og implementering

null
Hvad enten I starter fra bunden ad eller ønsker at udbygge / forbedre, så kan vi stå for at designe løsningen og føre den ud i livet.

Dette kan omfatte ting som netværksinfrastruktur, wifi, servere (hvad enten on-prem eller i skyen – eller en kombination af disse), generel Cloud strategi, slutbruger PCere, software, og så videre…

Drift, præventiv vedligeholdelse, overvågning, beredskab

null
Det er jo bedre at forebygge end at helbrede, og det er især gældende indenfor IT. Vi kan sørge for løbende vedligeholdelse og overvågning, og kan også tilbyde et beredskab hvor vi garanterer at påbegynde fejludbedring indenfor et vist tidsrum.

Det mest normale beredskab er “under 4 timer indenfor almindelig arbejdstid” (der går meget sjældent så lang tid – vi er normalt i gang indenfor få minutter), og til de større installationer kan vi også tilbyde 24/7 beredskab.

Disaster Recovery / mitigation

null
Skulle det værste uheld være ude – det være sig brand, tyveri, vandskade, længerevarende strømafbrydelse, etc. – så er det at en disaster recovery plan skal træde i kraft.

Vi opsætter et sekundært “disaster recovery site” hvortil de vigtigste informationer løbende kan overføres – som regel indenfor 30 sekunder efter de gemmes i det primære site.

Som en teknisk spidsfindighed skal det nævnes, at de fleste disaster recovery løsninger baserer sig på at skulle ændre IP adresserne på serverne i tilfælde af en “fail over” til disaster recovery sitet. Dette kan dog give problemer med servernes funktionalitet, især hvis SQL servere er involveret. Dette har vi en god teknisk løsning på.

Indenfor disaster recovery nævnes som regel to hovedkoncepter:

RPO (Recovery Point Objective)
Dette er et mål for langt tilbage – tidsmæssigt – éns data i recovery sitet er. Hvis man, for eksempel, kun opdaterer recovery sitet én gang i døgnet, kan man risikere at have en RPO på op til 24 timer.
Vi kan opfylde RPOer (datatab) på under 30 sekunder gennemsnitligt. Så når du gemmer et dokument i det beskyttede site, går der gennemsnitligt 30 sekunder før dokumentet er at finde i disaster recovery sitet.

RTO (Recovery Time Objective)
Dette er et mål for hvor hurtigt recovery sitet kan komme op at køre og servicere medarbejderne igen.
Vi kan opfylde RTOer på under 4 timer.

Mailservere: Office 365 og MS Exchange

null
Vi er mangeårige eksperter indenfor mail løsninger og er naturligvis fuldt opdaterede på Exchange i Office 365 sammenhæng såvel som on-premise (lokalt installeret) Exchange 2019 (og ældre). Dette er meget ofte det første område som firmaer vælger til at stifte bekendtskab med Cloud løsninger.